Nytt Medlem: Evento Norge AS
Gjennom snart 16 år har Teigen sammen med gode samarbeidspartnere lagt stein på stein og bygget opp Evento Norge til å bli et ledende eventbyrå. For 2020 var ordrebøkene fulle, da samfunnet stengte ned og alt raste sammen. I stedet for å reise Europa rundt med kunder, kjøre store og små arrangementer og fortsette fremgangen, gikk hele året med på å avlyse, avbestille og utsette events på ubestemt tid.
Konkursen
- Selskapet sto ikke å redde, nedoverbakken var bratt og det gikk fort. Jeg er glad for at vi lyktes i å ordne opp i alle avlysninger, med kunder, leverandører og artister, men vi endte med å stå igjen ribba til beinet. Støtten vi fikk fra det offentlige våren 2020 var totalt Kr 22.866,- Dette beløpet var ingenting i denne sammenhengen, forteller han.
Det viste seg imidlertid at Teigens tidligere samarbeidspartnere hadde ståltrua på Teigen som forretningsmann og Evento som konsept. Så stor var trua, at gründer og investor Ivar Fjellseth skjøt inn friske midler for å reise firmaet på nytt.
- Jeg fikk råd om å kjøpe navnet Evento og føre det videre til tross for konkursen. Så selv om vi gikk konkurs under forrige organisasjonsnummer, starta vi på nytt med nyregistrert firma, samme navn, ny eierstruktur og samme verdigrunnlag og forretningskonsept.
Nå eier Fjellseth 35% av selskapet og sitter i styret, mens Teigen eier resten og er daglig leder. Med seg på laget har han en knapp håndfull ansatte.
Nystarten
Det viste seg raskt at samarbeidspartnere tenkte det samme som Fjellseth – trua hadde de fortsatt. Kundemassen kom tilbake, samfunnet våknet til liv, folk ville møtes og arrangere, og 2022 ble et uhyre travelt år. Dermed føler Teigen at bedriften har levd siden 2007, til tross for konkursen i 2020 og gjenreisingen under nytt organisasjonsnummer.
Nå ser han det som helt naturlig å rette blikket mot Innherred, og med det bli en del av Innherred Næringsforening.
- Svært mange av kundene våre har avdelinger og bedrifter gjennom Innherred og gamle Nord-Trøndelag. For oss er regionen svært verdifull, og vi gjør allerede mange jobber for bedrifter som ligger i næringsforeningens nedslagsfelt, sier Teigen.
Når han beskriver konseptet sitt, males det med bred pensel. Jubileumsfester, teambuilding-turer i inn og utland, messer, formidling av artister, foredragsholdere og generell kommunikasjon står på porteføljen.
Veien videre
- Vi liker å tenke at ingen jobber er for små for oss. Vi har i flere år jobbet i Trondheim Spektrum med Aqua Nor-messa og flere tusen mennesker, men like gjerne som enorme arrangement med scenerigg og folkemengder, kan det handle om en bedriftssamling for ti - femten personer. Vi har ikke en ambisjon om å være de største på det vi holder på med, men vi skal være best, slår Teigen fast.