Hvordan sikrer vi ny kompetanse og arbeidskraft for framtiden? Hvordan ligger næringslivet og dere an mtp. rekruttering og det å tiltrekke seg ung arbeidskraft? Hvordan klarer vi å tiltrekke oss de dyktige menneskene og nødvendig kompetanse for videre vekst? Dette er hovedfokuset i #HEIMKJÆRTs nye kampanje!
Vi har tidligere informert at tema for HEIMKJÆRT 2021 vil være ARBEID, som er ett av de tre fokusområdene til Heimkjært. Den forrige kampanjen presenterte prosjektet og alle dets områder. Den nye runden vil være rettet mot rekruttering, ung arbeidskraft og synliggjøre næringslivet i regionen. Kampanjen skal fremme ulike bransjer, områder og yrker. Kort sagt; ulike jobbmuligheter som finnes her.
Rekruttering og kompetansemangel er i vinden som aldri før - og det er noe som vi i lengre tid har jobbet med og brukt ressurser for å bistå dere som medlemsbedrifter og etterspørselen som er stor.
Kampanjen har allerede startet i det små, men selve hovedkampanjen vil gå fra 8. april - 20. mai, og vil ukentlig være synlig i blant annet Trønder-Avisa, Instagram og Facebook.
Relaterte saker som er en del av kampanjen:
- SWECO + STINE = MATCH (*verdalnf.no)
For Sweco har sommerstudenter alltid vært en viktig rekrutteringskanal, Stine Rennan (23) kickstartet sin karriere med sommerjobb som endte i masteroppgave og fast ansettelse.
- GRANDE + HALDOR = MATCH (*verdalnf.no)
For Haldor Vekseth (29) ble traineeordningen inngangen til sin første faste ansettelse, og det som prosjektleder for Grande Entreprenør.
- VERDAL HOTELL + VERONICA = MATCH (*verdalnf.no)
Carina Green (20) er født og oppvokst i Verdal på et småbruk i Skjækerfossen. Etter et år i utlandet fant hun ut at hun ikke ville reise fra Verdal igjen.
- VERDAL INDUSTRIPARK + JONAS = MATCH (verdalnf.no)
Jonas Austli (34) flyttet hjemover etter 11 år i Drammen/Oslo, men var i utgangspunktet skeptisk til å forlate «storby»-livet.
- CAVERION + TRYM = MATCH (verdalnf.no)
Trym (26) hadde fravær på vitnemålet, som viste seg å bli en utfordring for å komme seg inn i arbeidslivet. Dørstokken ble høyere og høyere, men det fantes en vei ut.
- Flasketuten peker på Verdal! (*verdalnf.no)
Eksklusiv Facebook-gruppe:
Har din bedrift husket å sjekke ut den egne Facebook-gruppa for våre medlemsbedrifter og unge nyutdanna studenter, #arbeidiVerdal UNG? Dette skal være et eksklusivt kontaktpunkt for næringslivet/unge interesserte i regionen, og vil fungere som en digital møteplass mellom unge studenter og næringslivet.
Kanskje kan det åpne noen dører mellom ung kompetanse og etablert næringsliv?
Gå ikke glipp av din bedrifts potensielle match! Vi vet allerede av flere som har matchet :-)
|