Nytt medlem: Chriger
I fjor sommer tok de over kundeporteføljen fra Kaefer igjen og startet på nytt reisen som Chriger fra lokalene i Neptunveien 2, uten at de ønsker å konkretisere en målsetning.
- Vi ønsker i all hovedsak å drive godt og tjene penger, så ser vi hva fremtiden bringer slår Langeland fast.
12 ansatte
Selskapet består i dag av tolv ansatte, og selv om målsetningen ikke tallsettes, er det med ambisjoner om vesentlig vekst. Noen ansatte er fast på heltid, mens andre kommer litt til og fra i takt med oppdrag, beskriver Langeland.
Med overflatebehandling som sitt felt, har virksomheten kunder i hele Innherred, og eksempelvis i Trondheim og Orkland.
- Akkurat nå er vi blant annet på Ørland Flystasjon og maler flyhangarer, og på Aker og maler kraner. Etter hvert ønsker vi å sikte oss inn mot flere større oppdrag, som broer og slikt, forklarer Langeland og legger til at de kun jobber opp mot proffmarkedet, ikke private kunder.
De ser store fordeler med å være lokalisert midt i Norges tredje største industripark, omgitt av potensielle kunder.
- Hadde vi ikke ligget her, ville det vært potensielt tungt å drive. Det ville nok vært vesentlig tyngre ste for eksempel Steinkjer eller Levanger. Det er en åpenbar fordel at det er så mye næringsliv her som vi kan yte tjenester til. Når det er sagt har vi også mye kunder fra andre regioner.
Nye markeder
Chriger sitter på store eierandeler i det bygget de befinner seg i for øyeblikket, og vurderer i tillegg muligheter for å bygge ut en hall like ved. Det vil si at det foreligger ingen planer om flytting. Nye markeder er det imidlertid nærliggende å rette blikket mot.
- Nå har vi et ønske om å etablere oss sterke inn mot kyst- og fiskerinæringa. Der ser vi stor vekst, og vi har produkter som de har bruk for, sier Nordskag.
Gjennom tidligere medlemskap i Verdal Næringsforening, før de ble solgt til Kaefer, førte nettverket i næringsforumet til at de knyttet kontakter inn mot kystmiljøet. Nå håper de å kunne bygge videre på dette.
- Det er litt av det som ligger i motivasjonen for å bli medlem – det å bli kjent med andre bedrifter og bransjer, og at andre blir bedre kjent med oss, sier Langeland.